woensdag 30 september 2015

Favorieten van de maand: September



Hey there!
Vandaag heb ik (Esther) een nieuwe, en eerste, officiële Favorites-post voor jullie. Ja ik weet het, misschien niet heel orgineel, maar ik vind het toch de moeite waard om te laten zien waar ik de laatste tijd geobsedeerd door ben. Let's get started!

TO WATCH

Pretty Little Liars: Ik kan nog steeds niet geloven dat Pretty Little Liars inmiddels super bekend is in Nederland; toen ik begon met kijken keken mensen me raar aan wanneer ik de titel van de serie noemde. Ik vind het echt heel leuk dat ik inmiddels met meerdere vriendinnen mijn theorieën kan delen. Nu is er natuurlijk een lange break tot januari, en dus besloot ik (me being me) alle seizoenen terug te kijken! Jeetje, ik ben zoveel details vergeten en ik geniet opnieuw van de beginnende romantiek tussen Aria en Ezra (my favorite couple!) Hier ben ik voorlopig nog wel even zoet mee. 

Documentaire Alive Inside: I know what you're thinking, documentaires zijn echt voor mensen die niks te doen hebben in hun dagelijks leven. Nou moet ik eerlijk toegeven dat inderdaad niet alle docu's op mijn to-watch lijstje staan, maar wanneer een onderwerp mij persoonlijk interesseert heb ik toch gauw de neiging om er naar te kijken. Alive Inside gaat over demente ouderen, die door naar hun favoriete muziek te luisteren helemaal opleven en herinneringen terug krijgen. Prachtig om te zien!

Youtube Channel; simply_kenna: Ik volg dit Amerikaanse meisje al een tijdje op instagram, en ik vind haar stijl echt heel erg leuk! Simpel en toch een beetje bohemian, vooral haar persoonlijke video's vind ik erg leuk om te kijken omdat ze me af en toe een beetje aan mezelf doet denken ;)

TO WEAR

Button Up Skirt: Een terugkerende jaren 70 trend, and I love it! Het is heel makkelijk te combineren, en je outfit ziet er (in mijn ogen) meteen leuk uit. Mijn rokje komt van de Primark, jawel jawel, en koste slechts €12 euro. Een tip voor degene die er niet €60 bij Urban Outfitters e.d. willen besteden. 

TO LISTEN

The Weeknd - Beauty Behind The Madness: Normaal luister ik niet heel vaak naar R&B muziek, maar dit album heb ik de afgelopen maand echt te vaak geluisterd. Abel Tesfaye (de zanger) heeft echt een hele mooie kalme stem, en ik vind het heel fijn om naar zijn album te luisteren als ik naar school fiets (wanneer ik nog half slaap en toch IETS van muziek nodig heb om me te wekken).

TO READ

Jon Krakauer - Into The Wild: De mensen die mij kennen weten dat mijn favoriete film Into The Wild is, en natuurlijk moest ik nadat ik de film ongeveer 4 keer heb gekeken (valt best mee, toch?) ook het boek lezen. Het boek, geschreven door Jon Krakauer, is niet echt een leesverhaal. Voor het grootste deel is het echt informatief, maar ik vind het heel interessant om achtergrondinformatie te krijgen over dit waargebeurde verhaal. Wanneer je denkt: waar heeft ze het over, check de film Into The Wild!

DIY Fashion Shoot Book: Ik vroeg dit boek dit jaar voor mijn verjaardag, omdat ik het leuk vind om met styling en fotografie bezig te zijn. Dit boek legt uit hoe je zelf een fashion shoot kan organiseren, maar geeft ook hele mooie afbeeldingen weer van professionele fotografen. Alhoewel, ik moet zeggen dat ik mijn kamer nooit in alle kleuren van de regenboog verven voor een 'amateur shoot'.

TO DECORATE

Sandalwood candles: Een geur die ik helemaal heb ontdekt: sandalwood, of beter gezegd: sandelhout. Het is niet een standaard geur, en ik vind het vaag ook iets mannelijks hebben. Mijn moeder kan mijn verslaving bevestigen, aangezien ik wanneer ik de kaars ZIE het gewoon niet kan laten om er even aan te ruiken. Voor wanneer je de standaard vanille en kaneelgeuren een keertje zat bent.  

I love you to the moon and back - E 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten