zondag 20 september 2015

Mind: Serious Sunday #1: Jezelf zijn


Tegenwoordig hebben we er allemaal last van: het gevoel 'niet goed genoeg' te zijn, en met name door de invloed van social media. 24/7 krijgen we berichtjes binnen van mensen die allemaal leuke dingen aan het doen zijn. En ja, daar zit jij dan, op de bank met je kat op schoot, kijkend naar je Gossip Girl marathon. Een tijdje geleden zou ik bij het zien van foto's op snapchat, waarop al mijn vriendinnen leuke dingen aan het doen zijn, me echt useless voelen. Ik ben graag actief bezig, en als ik geconfronteerd word met het feit dat ik een keer een lazy sunday houd, kan dat zelfs nu nog mis gaan. Vandaag geef ik jullie wat 'tips' om je weinig van anderen aan te trekken, en vooral jezelf te zijn!

1. Besef dat je op social media maar een beperkt deel van iemands dag ziet.
Een foto is een momentopname. Wanneer jij een foto binnen krijgt van een vriendin die bij een fancy restaurant aan het eten is met haar familie, kan het goed zijn dat ze de rest van de dag in bed heeft gelegen. Maar dáár heeft ze natuurlijk geen snap van in haar my story gezet, omdat het niet 'leuk genoeg' is. Mensen plaatsen alleen foto's van speciale momenten, dus realiseer je ook dat zij behind the scenes soms echt wel eens een hele dag in hun pyjama rondlopen.

2. Trek je niet teveel van anderen aan.
Dit klinkt zo ontzettend cheesy, maar het is wel waar: Be yourself. Als je er lang over nadenkt, is het heel gek dat we met iedereen rekening proberen te houden. Je hebt maar 1 leven, en uiteindelijk leef je dat toch 'alleen', dus waarom zou je het erg vinden als 5 van de 100 mensen jouw kledingstijl niet leuk vinden? Een tijdje geleden voelde ik mezelf ook nog niet 100% comfortabel om mijn eigen ding te doen, maar inmiddels bevalt het me prima. Zeg nou eerlijk, het is toch ook veel leuker om 10 verschillende kledingstukken te kopen dan 10 keer dezelfde? Dit is ook één van de redenen waarom ik later in een stad wil wonen; iedereen heeft veel meer zijn/haar eigen stijl en dat spreekt me wel aan.

3. Ontdek wat jij zelf leuk vind.
Iedereen heeft (meestal tijdens de middelbare school) een fase waarin je net doet alsof je iets leuk vind, omdat iedereen het leuk vindt. Zo heb ik bijvoorbeeld echt vaak naar Top 40 muziek geluisterd, terwijl ik eigenlijk onbekende alternatieve bandjes veel leuker vond. Maar ja, als we dan bij iemand thuis waren en ik kende als enige de tekst van het lied dat we luisteren niet, zou het heel awkward zijn. Ik weet dat het vooral op de middelbare school echt moeilijk is om  je eigen ding te doen, maar mijn tip is om het toch echt te proberen. Inmiddels weet ik heel goed wat ik wel en niet leuk vind, en ik wou dat ik dit al vanaf de eerste klas had geweten! Ook is het natuurlijk handig bij het winkelen ;)

4. Neem zo nodig een social media break.
Wanneer je een dagje niet zo lekker in je vel zit, raad ik je echt aan om niet teveel met je telefoon in je hand op de bank te zitten. Zo krijg je alleen maar meer het gevoel dat iedereen om je heen precies weet waar hij/zij mee bezig is, behalve jij. Natuurlijk hoef je jezelf niet helemaal af te zonderen, maar probeer het re-loaden van de instagrampage wel te beperken. Vraag een vriend of een familielid om een leuke activiteit te doen, of doe zelf iets waar jij je goed bij voelt. En ga een keer wat eerder naar bed. Een goede nachtrust doet wonderen voor je huid, én je humeur.

Zo, dat waren ze dan. Mijn 4 tips, waarvan ik zelf ook gebruik van maak. Ik mag natuurlijk geen expert zijn op dit gebied, maar ik merk wel dat als ik af en toe even deze dingen in mijn hoofd herhaal, ik me kan ontspannen. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!

I love you to the moon and back, -E

Geen opmerkingen:

Een reactie posten