woensdag 9 september 2015

Het begin van onze reis!

Dit zijn we dan! Laura en Esther oftewel The Luna Kids. Twee meiden uit Friesland die iets meer avontuur willen dan alleen het ''Friese leven''. Daarom besluiten we te gaan bloggen! 

Zondagmiddag 6 september 2015, voor jullie misschien een doodgewone dag, maar voor ons een nieuw begin. Na een leuke fotoshoot (waar ook de bovenstaande foto is gemaakt), vroegen we ons af waarom we onze creativiteit en eigenheid niet uitten in de vorm van een blog. So here we are! Maar waarom de naam 'The Luna Kids?' Ja goeie vraag, aangezien we onszelf ook niet echt meer als 'kind' beschouwen. Luna slaat natuurlijk op de maan, wat er naar verwijst dat we beide twee dromerige meisjes zijn en dolgraag grote avonturen willen aangaan. En na al de prachtige hipster foto's op Tumblr hebben wij inmiddels ook een zwak voor luna gekregen.



Links op de foto zie je mij, Laura, de eerste helft van The Luna Kids. Ik ben iemand die iets anders is dan de anderen. En waarom dan? Tsja het is een gevoel. Ik ben vaak herkenbaar door mijn lippenstift. Ik draag het eigenlijk elke dag en dat is een beetje mijn dingetje geworden. Mijn passie ligt bij muziek, ik zing al vanaf jongs af aan. Sommige vrienden kennen mij dan ook als een lopend songteksten boek. Ook heeft muziek zelf een groot deel in mijn leven genomen  en gaat er geen dag voorbij zonder een muziekje. Als ik het heb over mijn muziek smaak ben ik nog lang niet klaar.
Ik vind eigenlijk bijna alles leuk maar het genre ''KPOP''  heeft een speciaal plekje in mijn hart.
(Ja, dit is Koreaans pop muziek)

In mijn vrije tijd vind ik het leuk om films of series te kijken, hierbij kan je zo lekker wegdromen in een totaal andere wereld. Wat ik wel prettig vind omdat het hier in mijn leventje in Friesland niet heel spectaculair is.
Schrijven, winkelen, internetten en gamen zijn ook hobby's van mij. Waarbij ik moet zeggen dat ik ook heel vaak de gameplays op youtube bekijk voor ik überhaupt het spel speel. Voetbal is ook een onderdeel van mijn leven want ik speel namelijk in een dames team. Ik mag dan wel geen Messi of Ronaldo zijn maar ik vermaak me prima op het veld!

 Esther en ik zitten samen in HAVO 5 en  we moeten dit jaar examen doen. Het is voor mij nog een raadsel waar ik daarna beland omdat ik het liefst zangeres, actrice of schrijfster word. Onrealistisch, is wat er in me op komt, dus ik zal eerst een opleiding moeten vinden waarmee ik toch later zeker ben dat er brood op de plank komt. Net zoals Esther droom ik ervan om te reizen. Ik hou ervan om nieuwe mensen te ontmoeten en nog meer nieuwe plekken en culturen te ontdekken, hier verdiep ik mij dan ook in. Amerika? Korea? Nieuw Zeeland? China? Japan?
Wacht op mij,


Rechts op de foto zie je mij, Esther, de tweede helft van The Luna Kids. Door vrienden en familie word ik vaak omschreven als 'het creatieve type', dus bloggen past vast ook wel in dat plaatje thuis. Momenteel zit ik net als Laura in Havo 5, en ik kan niet wachten tot dat ik dat belangrijke papiertje in mijn hand heb, en klaar ben om mezelf en de wereld te verkennen.

 In mijn vrije tijd ben ik graag creatief bezig in de vorm van muziek en kunst. Ik speel zo'n 7 jaar piano, en daarnaast vind ik fotografie, tekenen, schrijven, films kijken, winkelen en decoreren erg leuk. Daarnaast heb ik een grote passie voor reizen,maar dat klinkt tegenwoordig ook zo cliché omdat elk tienermeisje ervan droomt om het eerste de beste hippiebusje te kopen en een roadtrip door Amerika te maken. Maar goed, ik zie dat dus ook wel zitten.

Ook lezen doe ik al sinds mijn 6e, en sinds ongeveer 2 jaar geleden  ben ik ook overgestapt op Engelse boeken. Naast al die cheesy verhalen over Hazel en Augustus, lees ik ook als een echte die-hard literatuur fan To Kill a Mockingbird en The Great Gatsby.

Dan een onderwerp waarbij ik het niet kon laten om een stukje over te schrijven: katten. Van af jongs af aan heb ik deze knuffelige viervoeters om me heen gehad, en zelfs m'n ouders vinden dat ik onze huidige kat, Charles, als een echte prins behandel (wat misschien ook wel een beetje waar is). Nadat ik me in een grote stad heb gevestigd neem ik er dan ook het liefst meteen een stuk of 5 in huis! Nee hoor, just kidding, maar dat van de grote stad is wel waar. Ik vind het interessant om mensen te observeren, en een grote stad als Amsterdam, Parijs of London is dan wel echt the place to be. Het liefst vestig ik me dan daar ook meteen na mijn middelbare school en begin ik aan een studie waarbij ik al mijn creatieve hobby's tot één grote  droombaan bundel. Until next time,

I love you to the moon and back. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten