maandag 26 oktober 2015

Mind: How to stay creative?


Hey Luna's!

Vandaag misschien een iets serieuzer onderwerp: creativiteit. Waarom dit onderwerp? Omdat ik het gevoel heb dat je in deze generatie heel erg onderdrukt wordt om je creativiteit te uiten, op welke manier dan ook. Sinds jongs af aan vind ik het al leuk om creatief bezig te zijn, en wanneer ik iemand vertel dat ik graag ook een creatieve opleiding wil doen, is de eerste vraag die ik naar m'n hoofd geslingerd krijg: 'Uh, krijg je dan wel een goedbetaalde baan?' Natuurlijk is dit iets om over na te denken, maar ik geloof dat wanneer je al heel lang iets wilt, je er voor moet gaan. 

Hoe kan het (volgens mijn briljante Esther-theorie), dat we steeds minder creatief worden?
Oké, dus volgens mijn 'theorie' is het zo dat we steeds minder creatief worden. Elke dag, vooral door social media, krijgen we dit beeld voorgeschoteld van de 'normale mens'. Jeetje, ik klink nu echt als een of andere geschifte psycholoog, maar dat ten zijde. In ieder geval, doordat we denken dat we 'normaal' moeten zijn, gedragen we ons steeds meer zoals iedereen om ons heen. Dat wordt natuurlijk super saai, en zo raken we ook nog eens onze eigen creativiteit en originaliteit kwijt!

Dus wat nu?
Na al dit gebrabbel, komt het er gewoon op neer dat je de dingen die moet die JIJ leuk vindt. Tuurlijk vindt de gemiddelde mens Netflix kijken met een kop warme chocolademelk het einde, maar er zijn genoeg dingen waar mensen een vooroordeel over hebben: but just do it! Als we allemaal ons eigen ding gaan doen, kunnen we andere mensen misschien wel inspireren en zo kunnen we met z'n allen de wereld een stukje mooier maken ;)

 - I love you to the moon and back, -E

Geen opmerkingen:

Een reactie posten