zaterdag 7 november 2015

A day in my life: Rainy Friday

Goodmorning Luna's!

Allereerst: excuses voor het feit dat ons blog afgelopen 2 weken nog saaier was dan natuurmusea in pittoreske dorpjes (niks tegen op natuurmusea of pittoreske dorpjes trouwens). Laura en ik hadden het beide heel druk met school, toetsweek dingen etc: je kent het wel. Maar vanaf nu zijn we van plan om weer wekelijks een nieuwe post online te gooien: om vandaag maar te beginnen met een 'day in life post' van mij, Esther. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen/bekijken!


Vrijdagochtend 8:00

I know, I know, wat is het nog vroeg voor een dag waarop je vrij bent. Ik ben echt een ochtendmens, dus ik heb er geen problemen mee om vroeg wakker te worden: al moet ik wel zeggen dat ik dan nog wel een tijdje blijf liggen. Ik begin deze ochtend met het boek 'DIY Photoshoot' waar ik in mijn favorites van de afgelopen maand ook al over verteld. Het is basically een boek die je tips geeft over fotografie in het algemeen, maar ook hoe je bepaalde fashion shoots zelf kunt namaken. Heel erg interessant (naar mijn mening) om te lezen! En er zitten zowel grappige als schitterende foto's tussen (die op deze foto vind ik zelf echt heel erg mooi). Ik heb al eens eerder verteld dat het me later leuk lijkt om iets creatiefs te doen, en fotografie speelt daar ook zeker een rol bij. Dus let's hope dat dit boek me het een en ander bij kan brengen ;)


 Vrijdagochtend 10:00

En voila, ik ben klaar om de dag te beginnen! Na een ontbijt, bestaande uit yoghurt, muesli en verschillende soorten noten, heb ik een poging gedaan om mezelf er fatsoenlijk uit te laten zien. Ik had deze vlechtjes eerder gezien bij Lisa, van Holland's Next Top Model (such a fangirl) en besloot ze zelf ook een keer te maken. Zelf vind ik het best leuk staan, alhoewel ik het niet snel zou combineren met een girly outfit, om me er niet 10 jaar jonger uit te laten zien. M'n outfit is vrij simpel: high waisted spijkerbroek, donkerblauwe lage coltrui, ringen en een statement necklace. En oh ja, natuurlijk kunnen fluffy sokken in deze tijd van het jaar niet ontbreken, maar die heb ik er helaas net afgeknipt.


Vrijdagochtend 12:00

Daarna besloot ik om weer eens te tekenen. Ik vind het de laatste tijd wel leuk om deze soort doodles te maken, omdat het me niet heel veel tijd kost en het er toch voor zorgt dat ik me even ontspan. Met deze ben ik denk ik 20-30 minuten bezig geweest, maar dat komt vooral door het inkleuren van het haar. Ik ben echt een voorstander van je creativiteit uiten, ook al denk je misschien dat je er niet erg goed in bent. Het is toch een fijne manier om tot rust te komen! 



Vrijdagmiddag 14:00


Even met mama het centrum in geweest, wat ik al sinds tijden niet meer heb gedaan omdat ik het de laatste tijd best wel druk heb! Ik heb (gelukkig) echt een goede band met m'n moeder, dus in plaats van naar een vriendin te gaan kan ik ook prima een middagje met m'n moeder doorbrengen. En de lampjes op de foto hiernaast zijn toch superleuk voor de feestmaanden?! 






 Vrijdagmiddag 16:00

Deze foto omschrijft perfect op welk moment ik intens gelukkig ben: op de bank met een kat naast me, een beker koffie en een leuke serie. Op dit moment kijk ik naar de Amerikaanse serie Once Upon A TIme: en ik vind het echt verslavend! Het gaat over een dorp, Storybrooke, waarin sprookjesfiguren 'vast' zijn komen te zitten. Je switcht dus constant tussen de verhalen uit de sprookjes, en de verhalen in de werkelijke wereld. Een orgineel idee als je het mij vraagt, en sommige acteurs en actrices zijn echt goed. Na mijn serie-momentje skype ik ook nog even met m\n beste vriendin Nancy, die helaas voor 6 maanden in Miami zit (helemaal niet jaloers hoor.) Gelukkig bestaat er zoiets als Skype, zodat we soms urenlang achter elkaar verhalen vertellen, en natuurlijk whatsappen we nog elke dag. 



Vrijdagavond 18:00

Na het avonddiner sluit ik me op in mijn kamer, om naar muziek te luisteren en in m'n diary te schrijven. Ja, ik Esther als 17 jarige, hou net als alle 7-10 jarigen nog een ''dagboek'' bij. Ik gebruik het niet persé om mijn dagen te omschrijven, maar ik vind het wel fijn om dingen te noteren die ik leer, gedachtes of inspirerende quotes. Daarnaast maak ik er ook gewoon tekeningen in, en plak ik er foto's bij. Zoals je kon lezen had ik deze dag niet een hele spetterende dag, maar na deze drukke toetsweek had ik wel behoefte aan een dagje luieren. Nu ga ik mezelf maar voorbereiden op een lange werkdag...

- I love you to the moon and back, -E 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten