dinsdag 6 oktober 2015

Food & Drink: Fruity Smoothies


Hey Lunas!

Met dit koude herfstweer zou je het misschien niet zo snel overwegen om een smoothie te maken: dit is toch echt iets zomers. Maar wij komen met een oplossing! Vandaag hebben we twee smoothie-recepten uitgekozen, die ook geschikt zijn bij koud weer. Als je op zoek bent naar een healthy smoothie met superfood-namen die ik niet eens kan uitspreken, ben je misschien niet aan het juiste adres. Maar lekker en simpel zijn deze smoothies in ieder geval wel ;) Oh ja, de recepten komen uit het Fruity Food superfood receptenboekje, waar ook andere hele lekkere en niet te standaard smoothies in staan. Tijdens een gezellige Twilight filmmarathon (ja, wij zijn die meisjes die WEL van Twilight kunnen genieten #TEAMEDWARD) hebben wij van deze twee drankjes genoten. Enjoy!

Groene smoothie
Ingrediënten (voor 1 persoon)
- 60 ml muntthee
- 1 appel
- 1 kiwi
- 1 bolletje vanille-yoghurtijs
- Gestampt ijs

Hoe maak je deze smoothie?
Bij deze smoothie moet je de thee en het fruit 30 seconden lang pureren in een blender, daarna verhoog je de snelheid zodat het mengsel glad word. Vervolgens voeg je het yoghurtijs en het gestampte ijs toe en pureer je het mengsel opnieuw. Garneer de smoothie eventueel met een blaadje munt. En voila, een heerlijke smoothie rijk aan vitamine C!


 Geroosterde pruimen-kaneelsmoothie
Ingrediënten
- 500 gram pruimen
- 2 zakjes vanillesuiker
- 3 bolletjes kaneelijs
- 125 ml naturel yoghurt
- 4 snufjes kaneelpoeder

Hoe maak je deze smoothie?
Allereerst moet ik zeggen dat wij de pruimen niet hebben geroosterd om erbij te serveren, maar als je dat wel wilt doen is het een kwestie van de pruimen aan een satéprikker rijgen en ze 2 à 3 minuutjes roosteren in de oven. Om de smoothie te maken pureer je de pruimen, het ijs, de yoghurt en de vanillesuiker. Wanneer hij klaar is, kun je er nog een snufje kaneel overheen strooien ter decoratie. Erg lekker en herfst-proof!


Welke smoothie vonden wij het lekkerst?

Laura: Ik kies 100% de pruimen-kaneel one! Ik hou heel erg van kaneel, zowel qua smaak als qua                   geur, dus dit kan wel eens mijn nieuwe smoothie-favoriet worden. Kaneel wordt denk ik echt               mijn herfst-geur, aangezien ik ook al geurkaarsen met deze geur heb aangeschaft... oops.

Esther: Ik sluit me helemaal bij Laura aan. Ik moet eerlijk bekennen dat ik normaal gesproken niet
             echt supererg van smoothies hou, maar dit proefte echt naar een vloeibare appeltaart... Dat
             kan ik natuurlijk niet weerstaan.

I love you to the moon and back, L&E 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten