woensdag 18 november 2015

Lifestyle: Personal favorite oldies (films)

Good afternoon Luna's!

Vandaag heb ik, (Esther), een nieuwe personal favorite oldies voor jullie: dit keer met mijn favoriete films! Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd niet zoveel oude films meer kijk, maar alsnog wist ik er wel een paar die ik de moeite waard vond om met jullie te delen. Oude films lijken in het eerste opzicht misschien veel saaier, vooral als je zwart-wit vergelijkt met nieuwe 3- of 4-D films. Maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn! Hierbij mijn fav oldies, enjoy!




1. Forrest Gump ( 1994)
Deze film heb ik bij toeval een keer op tv gezien, nadat ik zag dat hij wel aardig goed werd beoordeeld. Eerste gedachte: iel, hij komt uit 1994 dus is het vast een slechte Amerikaanse film. Wrong, wrong, wrong. De film gaat over een man, genaamd Forrest, die in het begin van de film op een bankje gaat zitten. Gedurende de hele film vertelt hij zijn verhaal aan de mensen die bij hem op het bankje komen zitten; deze gebeurtenissen uit zijn leven zie je terug in flashbacks. Denk hierbij aan hoe hij een kunstbeen kreeg, hoe hij een oorlog overleefde en hoe hij alles over had voor zijn geliefde Jenny. Echt een hele grote aanrader, vooral omdat er zowel humor als emotionele scenes 
in voor komen.


2. The Breakfast Club (1985)
Dit is waarschijnlijk wel een van de bekendere golden oldies: The Breakfast Club. Deze film gaat over 5 jongeren: Andrew de atleet, Brian de nerd, John de crimineel, Claire de prinses en Allison de psycho. Deze vijf stereotypen moeten allemaal op school moeten nablijven, en  krijgen van hun conrector de opdracht om te schrijven over wie zij nou werkelijk zijn. Tijdens deze uren leren ze elkaar echt kennen, en kijken ze op een andere manier tegen elkaar aan. Echt een hele leuke film, waar ook veel humor in is verwerkt. Eén warning: je krijgt na deze film het liedje Don't you (forget about me) van de Simple Minds echt niet meer uit je hoofd.





3. Titanic (1997)

Shame on you als je deze film nog niet gezien hebt, aangezien het waarschijnlijk de meest bekende (en romantische) film is ever: de Titanic, een waargebeurd verhaal waarin Leonardo diCaprio en Kate Winslet de hoofdrollen spelen. Het verhaal gaat over het schip de Titanic, die naar de Verenigde Staten vaart. Op het schip vallen Rose en Jack voor elkaar, maar doordat Jack een arme jongen is en Rose uit een hoge klasse afkomstig is, is hun liefde eigenlijk verboden. Op een gegeven moment botst de boot tegen een ijsberg aan, en loopt het uit tot één groot drama. Erg lange, romantische, en interessante film. Persoonlijk vind ik het ook nooit zo vervelend om naar de jonge versie van Leonardo diCaprio te kijken ;)


I love you to the moon and back, -E 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten